Θεραπευτική Ύπνωση

Τι είναι;

kliniki Ypnosi1Η ύπνωση είναι μία φυσιολογική κατάσταση συνειδητότητας που βρίσκεται ανάμεσα στην πλήρη εγρήγορση, την ονειρική κατάσταση και τον ύπνο. Χαρακτηρίζεται από βαθιά και ποιοτική χαλάρωση, νοητική και σωματική, καθώς και από εσωτερική εστίαση της προσοχής μας, που μας βοηθά να έχουμε καλύτερη επαφή με το σώμα, τις σκέψεις, τις αισθήσεις και τα συναισθήματά μας, σε υποσυνείδητο επίπεδο.

Πως λειτουργεί;

Η Υπνοθεραπεία είναι η χρήση της ύπνωσης με θεραπευτικό σκοπό. Έχει αποδειχθεί πως όταν είμαστε σε κατάσταση ύπνωσης, έχουμε καλύτερη επαφή με το υποσυνείδητο μας, το οποίο αποτελεί πηγή πολλών προβλημάτων, αλλά και των λύσεων τους, καθώς λειτουργεί σαν μία άγνωστη αποθήκη προσωπικής δύναμης και σοφίας. Πιο συγκεκριμένα η υπνοθεραπεία λειτουργεί βασιζόμενη στη νευροφυσιολογία του ανθρώπινου οργανισμού, στον τρόπο με τον οποίο είναι δομημένος ο ανθρώπινος εγκέφαλος.

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελείται από δύο ημισφαίρια, όπου το κάθε ένα επιτελεί διαφορετικές λειτουργίες από το άλλο, ενώ αλληλοσυμπληρώνονται.

Το ένα ημισφαίριο εκπροσωπεί το υποσυνείδητο και συνδέεται με τις αυτόνομε λειτουργίες του οργανισμού (πχ. εισπνοή – εκπνοή), με τη φαντασία, τα όνειρα, τις αναμνήσεις, τις αισθήσεις, κα τα συναισθήματά μας. Κάθε τι που μαθαίνουμε και ακούμε από την παιδική μας ηλικία , έως σήμερα, κάθε στιγμή της ζωής μας, ακόμα και γεγονότα που δεν θυμόμαστε βρίσκονται εκεί.

Το δεύτερο ημισφαίριο, εκπροσωπεί το συνειδητό και συνδέεται με την λογική, την κριτική και αναλυτική σκέψη. Είναι αυτό που ελέγχει κάθε πληροφορία πριν αποθηκευτεί στο πρώτο ημισφαίριο, αφού τις ώρες που είμαστε σε εγρήγορση, δηλαδή ξύπνιοι, βρίσκεται σε έντονη δραστηριότητα.

Πολλά προβλήματα σχετίζονται με εμπειρίες από την παιδική μας ηλικία και υποβολές που δεχόμαστε από τους γονείς και τους οικείους μας, πριν αναπτυχθεί η κριτική και αναλυτική σκέψη, ή λόγω παρατεταμένης επανάληψης.

Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου καθώς και η επαναληψημότητα που θα χρειαστεί για την αντιμετώπιση κάποιου προβλήματος, εξαρτάται από το ποιο είναι το πρόβλημα και από το ίδιο το άτομο.

Ο Καθένας μας είναι ξεχωριστός και διαφορετικός έτσι δεν μπορεί να υπάρξει γενικότερη “πρόβλεψη” για το πόσο γρήγορα θα μπορέσουμε να απαλλαγούμε από ότι μας επιβαρύνει.

Ιστορικά στοιχεία

Τα πρώτα ιστορικά στοιχεία για την ύπνωση τα συναντάμε στην αρχαιότητα, που όπως υποστηρίζεται χρησιμοποιούνταν στα ασκληπιεία και τα μαντεία ως μέθοδος θεραπείας και αυτογνωσίας.

Το 18ο αιώνα παρουσιάζεται ενδιαφέρον για την ύπνωση ως μέθοδος θεραπείας, history mesmerπρώτα από τον ιατρό Mesmer, ο οποίος πίστευε στην ύπαρξη μαγνητικών υγρών, σε όλους τους ζωικούς οργανισμούς και στην επιρροή των πλανητών και της σελήνης για την ανθρώπινη υγεία.

Ακολούθησαν πολλοί επιστήμονες και ερευνητές, έως τον νευρολόγο Charlot, που υποστήριζε ότι η ύπνωση είναι παρόμοια με την υστερία και ότι είναι αποτέλεσμα νευροπαθολογικής κατάστασης.

Την ίδια εποχή, ο κύριος αντίπαλός του Bernheim, υποστήριζε πως η ύπνωση είναι αποτέλεσμα υποβολής και μπορούν να υπνωτιστούν και φυσιολογικοί άνθρωποι.

Ύστερα από έντονη διαμάχη επικράτησαν οι απόψεις του Bernheim.

Το 19ο αιώνα, στη δεκαετία του 1930 - 1939, ο C. Hull, ξεκίνησε το πρώτο μεγάλης κλίμακας ερευνητικό πρόγραμμα για την ύπνωση.

Παράλληλα ο μαθητής του M. Erickson, ανέπτυξε πρωτοποριακές και δημιουργικές τεχνικές, που βοήθησαν την ύπνωση να γίνει πιο αποδεκτή στον κλινικό τομέα.

Από το 1950 και μετά αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον για την ύπνωση τόσο κλινικά όσο και ερευνητικά.

Έτσι από το 1955, ο Βρετανικός Ιατρικός Σύλλογος και από το 1958 ο Αμερικανικός Ιατρικός Σύλλογος, αποδέχονται την ύπνωση ως εγκεκριμένη μέθοδο θεραπείας.

Σε τι μπορεί να Βοηθήσει:
Αντιμετώπιση Στρες

Το καθημερινό στρες, αιτία του σύγχρονου τρόπου ζωής, αποτελεί μια δυσάρεστη πραγματικότητα για όλους μας, ακόμα και για τα παιδιά. Πέρα από την κακή διάθεση στην οποία μας υποβάλει, προκαλεί και σοβαρά προβλήματα υγείας.

Για το μεγαλύτερο μέρος των καρδιοπαθειών, αιτία είναι το στρες.

Διατροφικές Διαταραχές

Οι διατροφικές διαταραχές όπως λαιμαργία, βουλιμία, απώλεια όρεξης και άρνηση για την τροφή, μπορεί να σχετίζονται με πολλές αιτίες οι οποίες έχουν τις ρίζες τους στη συναισθηματική και ψυχολογική μας κατάσταση υστέρα από κάποιο γεγονός στη ζωή μας.

Απώλεια Βάρους

Αμέτρητοι άνθρωποι καθημερινά ταλαιπωρούνται από περιττό βάρος, άντρες ή γυναίκες, δοκιμάζοντας διάφορες μεθόδους χωρίς αποτέλεσμα ή με μη ικανοποιητικά αποτελέσματα που διαρκούν για πολύ λίγο. Η υπνοθεραπεία θα βοηθήσει ώστε να μάθουμε τα βαθύτερα αίτια, γιατί πήραμε βάρος και δεν μπορούμε να το αποβάλλουμε, ώστε να επέμβουμαι στην αιτία του προβλήματος, βοηθώντας παράλληλα στην αύξηση της αυτοπεποίθησης και αυτόεκτιμησής μας.

Μετά -τραυματικό Σύνδρομο

Οι περισσότεροι άνθρωποι μετά από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα ακόμα και αν δεν υπήρξαν βαριά τραυματισμένοι, αποφεύγουν έως αρνούνται, να μετακινηθούν με αυτοκίνητο και ιδιαίτερα με τον ίδιο οδηγό.

Το ίδιο συμβαίνει όταν βιώσουμε οποιοδήποτε τραυματικό γεγονός, επηρεάζεται η συναισθηματική μας κατάσταση. Βιώνουμε φόβο, είμαστε διαρκώς σε επαγρύπνηση για να μην συμβεί ξανά, οι μνήμες επανέρχονται με το παραμικρό, βιώνουμε συναισθηματικά τραύματα, επηρεάζεται ο ύπνος μας, κλπ.

Ένα τραυματικό γεγονός μπορεί να είναι: ατυχήματα με μεταφορικά μέσα, σεισμοί, πόλεμος, επιθέσεις ληστείας, βιασμός ή κακοποίηση.

Η υπνοθεραπεία συνιστάται σε αυτή την περίπτωση γιατί μπορεί να μας χαρίσει αίσθημα ασφάλειας και μας βοηθάει να το ξεπεράσουμε.

Αθλητές

Σε αγωνιστικές περιόδους με αυξημένη πίεση και στρες, η ψυχολογία του αθλητή αλλάζει και δημιουργεί προβλήματα στην απόδοσή του. Μπορεί να τους βοηθήσει ύστερα από απουσία λόγω τραυματισμού, μείωση των επιπέδων επίδοσης, ή προσωπικά προβλήματα που επηρεάζουν την απόδοσή του.

Η υπνοθεραπεία βοηθάει έναν αθλητή να ξεπεράσει το άγχος που βιώνει, να αυξήσει τα επίπεδα επίδοσης, εστιάζοντας στην αιτία για την οποία αυτά “έπεσαν”, να αυξήσει την αυτοπεποίθησή του και την ικανότητα συγκέντρωσης.

Προβλήματα Ύπνου

Τα προβλήματα ύπνου, (αϋπνία, ή υπερβολική υπνηλία), συνήθως σχετίζονται με το άγχος και την πίεση που αντιμετωπίζουμε για να ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας.

Παιδιά

Τα παιδιά αντιμετωπίζουν κοινά προβλήματα με τους ενήλικες. Υπάρχουν όμως κάποια προβλήματα που είτε εμφανίζονται συχνότερα στην παιδική ηλικία, είτε αφορούν μόνο τα παιδιά. Αυτά μπορεί να είναι: πιπίλισμα δακτύλων, ονυχοφαγία, νυχτερινή ενούρηση, δυσκολίες προσαρμογής ύστερα από αλλαγή περιβάλλοντος (μετακόμιση, αλλαγή σχολείου, διαζύγιο), φόβος ή άρνηση για το σχολείο, άγχος εξετάσεων, φόβος συμμετοχής σε σχολικές εκδηλώσεις – παρουσία κοινού. Σε αυτή την περίπτωση και ανάλογα με την ηλικία, η συνεδρία θα γίνει με τη βοήθεια ιστοριών και παραμυθιών.

Κόψιμο Τσιγάρου

stop smockingΤο υποσυνείδητό μας είναι ο χώρος που καταγράφονται οι καθημερινές μας συνήθειες και ταυτόχρονα η αιτία που κατευθύνει τις μελλοντικές μας ενέργειες.

Ο εθισμός όμως στο τσιγάρο δεν ελέγχεται μόνο από τη συνήθεια της διαδικασίας. Σχετίζεται με την εξάρτηση που αποκτά ο οργανισμός, από τις ουσίες που περιέχονται εκτός από τον καπνό, την πίσσα και τη νικοτίνη.

Γνωρίζοντας όμως πως ο εγκέφαλος είναι αυτός που ελέγχει όλες τις λειτουργίες του οργανισμού, μέσω της υπνοθεραπείας, έχουμε τη δυνατότητα να “διαγράψουμε” από το υποσυνείδητο νου, την ανάγκη για την πρόσληψη αυτών των ουσιών και της επανάληψης της διαδικασίας που χρειάζεται για να καπνίσει κάποιος ένα τσιγάρο.

Για τη διακοπή του καπνίσματος συνιστώνται οκτώ συνολικά συνεδρίες.

Η πρώτη συνεδρία έχει σα σκοπό της να μάθουμε αν πραγματικά θέλουμε και είμαστε έτοιμοι να απαλλαγούμε από αυτή τη βλαβερή συνήθεια.

Φοβίες

Οι φοβίες όπως: ύψοφοβία, αγοραφοβία, κλειστοφοβία, φοβίες σχετικές με: φυσικά φαινόμενα, έντομα, ζώα, αντικείμενα, ή μέσα μεταφοράς, ιατρικές φοβίες, (ασθένειες, ένεση, αίμα, οδοντίατρος, κλπ.), καθώς και κάθε μορφής φοβία, σχετίζονται με γεγονότα που έχουμε βιώσει, ακόμα και αν δεν το θυμόμαστε ή με υποβολές που έχουμε δεχθεί από το κοντινό περιβάλλον.

Επεισόδια Πανικού

Τα επεισόδια πανικού σε πολλές περιπτώσεις συνδέονται με φοβίες. Η αδυναμία αντιμετώπισης ενός γεγονότος, δεν εκδηλώνεται μόνο όταν αυτό συμβεί, πολλές είναι οι περιπτώσεις που ο πανικός έρχεται ακόμα και με τη σκέψη.

Η Θεραπευτική Ύπνωση μπορεί να μας βοηθήσει και σε άλλους τομείς, όπως:
  • ŸΑύξηση ελέγχου για το σώμα και τη ζωή μας
  • Αύξηση της μαθησιακής ικανότητας
  • Αύξηση συγκέντρωσης
  • Ψυχοσωματικά προβλήματα
  • Αύξηση αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης

Σημείωση:

Σε πολλές περιπτώσεις όπως οι φοβίες, τα αίτια κρύβονται ακόμα βαθύτερα σε κάποια προηγούμενη ζωή. Ακόμα και αν δεν το πιστεύετε, πρέπει να γνωρίζετε πως κάποιο γεγονός στην τωρινή σας ζωή ξύπνησε το πρόβλημα που ήταν καλά κρυμμένο στο παρελθόν.

Member Login

×